چرخ مینا
مجله اطلاعات عمومی

طرز تهیه سس چیمیچوری

سس چیمیچوری یکی از انواع سس های خوشمزه و معطر رستورانی است که می توانیم با غذاهای متنوعی سرو کنیم.

چرخ مینا_ 

طرز تهیه سس چیمیچوری

سس چیمیچوری یکی از انواع سس های خوشمزه و معطر رستورانی است که می توانیم با غذاهای متنوعی سرو کنیم.

مواد لازم سس چیمیچوری
جعفری ۲۵ گرم
گشنیز ۵۰ گرم
روغن زیتون ⅓ پیمانه
سرکه قرمز ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۴ حبه
آویشن ۱ قاشق مرباخوری
زیره ½ قاشق غذاخوری
پرک فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
نمک ½ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد کوچک

 

طرز تهیه سس چیمیچوری

مرحله اول

برای تهیه سس چیمیچوری در ابتدای کار گشنیز و جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه سبزیجات را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که می توانید جعفری و گشنیز را با دیگر مواد درون مخلوط کن بریزید و میکس کنید، اما اگر می خواهید این سس را با رسپی اصلی درست کنید، بهتر است جعفری و گشنیز را خودتان خرد کنید.

در همین زمینه:

مرحله سوم

در این مرحله سیرها را پوست می گیریم و به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به کاسه حاوی سبزیجات می افزاییم. در ادامه پیاز را رنده می کنیم یا به صورت ریز خرد کرده و به دیگر مواد می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا سرکه قرمز را به همراه پودر آویشن، زیره، پرک فلفل قرمز و نمک به کاسه اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانید به جای پرک فلفل قرمز از پودر آن نیز استفاده کنید، ولی برای زیباتر شدن سس بهتر است از پرک استفاده کنید.

مرحله پنجم

مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس روغن زیتون را به کاسه افزوده و به آرامی سس را زیر و رو می کنیم تا روغن با دیگر مواد ترکیب شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا سس را درون یخچال قرار می دهیم تا علاوه بر خنک شدن، طعم مواد نیز با هم تلفیق شود. پس از اینکه سس خنک شد، می توانیم آنرا به همراه غذاهایی مثل ساندویچ، پیتزا، انواع کباب و … سرو کنیم.

برای نگهداری طولانی مدت می توانیم سس را در فریزر نگهداری کنیم. البته برای هر بار مصرف باید سس را از فریز خارج کنیم و اجازه دهیم به دمای محیط برسد، سپس استفاده کنیم.

از این سس برای مرینیت و طعم دهی به انواع غذاهای کبابی و گریل مثل مرغ کبابی، ماهی کبابی، استیک گوشت و .. نیز می توانیم استفاده کنیم.

منبع : پانامگ

ارسال دیدگاه