چرخ مینا
مجله اطلاعات عمومی

نگاهی به بازار خرید و فروش ویلا و زمین در کردان

در این مقاله، قصد داریم به بررسی وضعیت قیمت‌های بازار باغ ویلا در منطقه کردان،سهیلیه و تهراندشت بپردازیم و راهنمایی‌هایی برای سرمایه‌گذاران فراهم آوریم.

با افزایش جمعیت شهرهایی مانند تهران و کرج ، افزایش تقاضا برای مکان‌های آرامش‌بخش،همچنین جذابیت های سرمایه گذاری در کردان به واسطه آب وهوای خوب و نزدیکی به تهران، بازار باغ ویلاها در این منطقه به یکی از پرطرفدارترین بخش‌های بازار املاک تبدیل شده است. در این مقاله، قصد داریم به بررسی وضعیت قیمت‌های بازار باغ ویلا در منطقه کردان،سهیلیه و تهراندشت بپردازیم و راهنمایی‌هایی برای سرمایه‌گذاران فراهم آوریم.

 

خرید یک ویلای ارزان : بالاترین میزان تقاضا درکردان

بیشترین معاملات خرید و فروش ویلا در مناطق کردان عمدتاً به ویلاهایی با قیمت پایین مربوط میشود. این امر به دلیل این است بیشترین  جامعه گروه هدف برای خرید ویلا در این نواحی بودجه کمتر از 5 میلیارد دارند.بنابراین یکی از مناطق محبوب با قیمت مناسب، سهیلیه کردان میباشد  که بسیاری از ویلا‌های با قیمت مناسب در این منطقه واقع شده‌اند.  سهیلیه به عنوان منطقه ای پرطرفدار و بزرگ در جنوب کردان قرارداشته و فروش ویلا ارزان در سهیلیه در سالهای اخیر بیشترین آمار معاملات ویلا را در محدوده کردان به خود اختصاص داده است. سهیلیه با دسترسی آسان از طریق اتوبان تهران-کرج یا جاده قدیم هشتگرد به راحتی در دسترس میباشد

برای نمونه:

  1. قیمت ویلا 200 متری  با استخر در  قاسم گرجی سهیلیه حدود 2.5 میلیارد
  2. قیمت ویلا 300 متری  با استخر و سند در عباس آباد سهیلیه حدود 4 میلیارد
  3. قیمت ویلا 500 متری  با استخر و سند در لشکرآباد سهیلیه حدود 5 میلیارد
  4. قیمت ویلا 1000 متری  با استخر و سند در زعفذانیه سهیلیه حدود 10 میلیارد

 

عوامل مؤثر بر قیمت ویلاها در کردان

عواملی چون موقعیت جغرافیایی ملک، وضعیت داخل یا خارج از بافت، داشتن سند تک برگ، امکانات زیرساختی از جمله آب، برق، گاز، و همچنین کیفیت ساخت و ساز، به طور مستقیم بر قیمت و ارزش ویلاها تأثیر می‌گذارند. ویلاهایی که با استفاده از مصالح و متریال با کیفیت برای ساخت به کار گرفته‌اند، به طور طبیعی دارای قیمت‌های بالاتری هستند.

خرید ویلا در هر یک از مناطق کردان چه بودجه ای نیاز دارد؟

قیمت ویلا در هر یک از مناطق کردان به عوامل مختلفی مانند متراژ، تعداد خواب، امکانات ویلا، و موقعیت مکانی بستگی دارد. به طور کلی، قیمت ویلا در مناطق مرکزی کردان بیشتر از مناطق حاشیه ای است.

در اینجا به بررسی قیمت خرید ویلا در کردان برای مناطق مختلف آن خواهیم پرداخت:

 

سهیلیه

سهیلیه یکی از مناطق حاشیه ای کردان است که قیمت ویلا در آن  طیف وسیعی دارد. قیمت ویلا در سهیلیه از 2 میلیارد تومان شروع می شود و تا 120 میلیارد تومان نیز می رسد.معروفترین مناطق ویلایی سهیلیه شامل:زعفرانیه،لشکرآباد،عباس آباد،سنقرآباد،زکی آباد میباشند

 

کردان شمالی

کردان شمالی نیز یکی از مناطق گران‌قیمت ویلایی محسوب میشود.بهارک1و2،شهرک های مانند طوبی،پزشکان ،آرین و… معروفترین مناطق ویلایی کردان شمالی میباشند که قیمت های بالای 10 میلیارد تومان دارند.

 

شهرک های محدوده جاده قدیم هشتگرد

در این میان شهرک‌های با قدمت بالا وجود دارند که در مسیر جاده قدیم کرج قزوین قرار دارند. شهرک‌هایی مانند الهیه،حمیدیه ،سهیلیه، طاووسیه که قیمت خرید ویلا در این مناطق بالای 15 میلیارد تومان می‌باشد. از ویژگی‌های مطرح این شهرک‌ها داشتن سندهای شش دانگ جواز ساخت و پایان کار می‌باشد

سرمایه گذاری با خرید زمین، باغ، باغچه

عموماً زمان‌ی که هدفتان صرفاً سرمایه‌گذاری است و یا بودجه شما به خرید ویلا نمی‌رسد انتخاب شما خرید زمین و باغچه خواهد بود در این حالت افراد با بودجه‌های پایین نیز می‌توانند اقدام به سرمایه‌گذاری در این مناطق کنند.

سرمایه گذاری با خرید زمین، باغ، باغچه در منطقه کردان

هر یک از مناطق کردان با توجه به لوکیشن و امکانات قیمت متفاوتی دارد برای نمونه قیمت زمین در سهیلیه کرج نسبت به سایر نقاط کردان مناسب‌تر می‌باشد.

با توجه به وسعت بالای سهیلیه با متری حدود یک میلیون تومان نیز می‌توان اقدام به خرید زمین در سهیلیه کرد اما به صورت کلی میانگین قیمت زمین در مناطق خوب سهیلیه متری ۸ الی 10 میلیون تومان می‌باشد.

از طرفی اگر قصد خرید زمین در سایر نقاط کردان را داشته باشید قیمت‌ها به صورت زیر می‌باشد.

  • قیمت زمین در شهرک حمیدیه  ازمتری ۱۷ میلیون تومان
  • قیمت زمین در شهرک الهیه  از متری ۱۷ میلیون تومان
  • قیمت زمین در شهرک سهیلیه  از متری 16 میلیون تومان
  • قیمت زمین در شهرک طاووسیه  از متری 11 میلیون تومان
  • قیمت زمین در شهرک افشاریه  از متری 7 میلیون تومان
  • قیمت زمین در بهارک1و2 کردان  از متری 12 میلیون تومان
  • قیمت زمین در شهرک زعفرانیه  از متری 6 میلیون تومان

جمع‌بندی

با توجه به مطالب ارائه شده، می‌توان نتیجه گرفت که بازار خرید و فروش زمین،باغ، ویلا در کردان فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاران بوده و با هر بدجه ای میتوان در این مناطق سرمایه گذاری کرد. با اطلاعات کامل و تحلیل دقیق، می‌توانید بهترین تصمیمات را برای سرمایه‌گذاری خود بگیرید.

 

ارسال دیدگاه