چرخ مینا
مجله اطلاعات عمومی

مقنعه بروجرد چیست؟ معرفی 3 نوع آن

مقنعه بروجرد پوشش برای خانم هایی که از نظر دین اسلام به سن شرعی رسیده اند و باید از پوشش مناسبی برای پوشاندن موی سر و گردن استفاده کنند می باشد

مقنعه ابردوزی راحت تر است یا دانشجویی؟

 

مقنعه بروجرد پوشش برای خانم هایی که از نظر دین اسلام به سن شرعی رسیده اند و باید از پوشش مناسبی برای پوشاندن موی سر و گردن استفاده کنند می باشد همینطور انواع مختلفی از این مقنعه ها وجود دارد:
به طور مثال مقنعه ابردوزی بروجرد یا مدل قدیمی تر آن مقنعه بروجرد اصل که هردو در محیط های کاری و اداری و دانشجویی به صورت پور شور استفاده می شود.
در واقع مقنعه یکی از پوشش‌هایی حجاب می باشد که در بسیاری از محیط‌های کاری و اجتماعی خانم‌های ایرانی از آن بهره می برند.

مقنعه ابردوزی راحت تر است یا دانشجویی؟
خانم های عزیزی که از حجاب استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که ساعت های طولانی با حجاب هستند و به همین دلیل به جنس و مدل و کیفیت حجاب توجه زیادی دارند.

پیشنهاد دنیای مد برای استفاده از مقنعه، پارچه بروجرد است، پارچه بروجرد یکی از معروف ترین و بهترین پارچه های مقنعه تولید شده در ایران به حساب می آید که کیفیت و اصالت آن بر هیچکس پوشیده نیست.

در کشور عزیزمان انواع مقنعه در طرح ها و رنگ های متنوع تولید می شود مانند مقنعه ساده، مقنعه رسمی، مقنعه اداری، مقنعه چانه، مقنعه ابریشمی، مقنعه دانشجویی، مقنعه کارمندی، مقنعه دانشگاه، مقنعه مدرسه، مقنعه پرستاری، پزشکی. مقنعه و غیره.

راهنمای خرید مقنعه

مقنعه به چند قسمت تقسیم می شود؟

مقنعه کلی به سه مدل تقسیم می شود:
مقنعه ساده، مقنعه طرح دار و مقنعه اداری.

1- مقنعه ساده: در واقع مقنعهی است که به صورت ساده دوخته می شد و هیچ طرحی روی آن کار نمی شد، پرکاربردترین مقنعه در ایران است که از دو نوع پارچه بروکات و کرپ دوخته می شود. همانند همون مقنعه بروجرد اصل که در اول پست به آن اشاره شد.
2- مقنعه طرح دار: مقنعهی به اشکال مختلف است و با ابریشم دوخته می شود مانند مقنعه لبنانی، مقنعه ابریشم بیشتر پارچه استفاده شده در این مدل است نظسر مدل مقنعه کراواتی که به مقنعه راهبه ای نیز مشهور است. همینطور مقنعه بری یا مقنعه ابردوزی نیز در این کلاس قرار می گیرد.

 

3- مقنعه اداری: مقنعه اداری ترکیبی از مقنعه ساده و تزیینی است و مقنعه ساده در انواع طرح های ابریشمی و ساتن در مدل های مختلف تولید می شود و بیشتر در ادارات خصوصی و دولتی، ایرلاین ها و آژانس ها مورد استفاده قرار می گیرد. معروف ترین مقنعه اداری مربوط به مقنعه آژانس هواپیمایی است.

راهنمای خرید مقنعه

راهنمای انواع پارچه مقنعه

چهار نوع پارچه مقنعه وجود دارد: پارچه بروجرد، پارچه کرپ، پارچه کشان و پارچه ابریشم

پارچه بروجرد  یا پارچه نخی:

در پارچه مقنعه ببروجرد ، نخ یکی از الیاف اصلی مورد استفاده در پارچه بافی است و بافت نرمی دارد. بهترین متریال برای دوخت مقنعه پارچه وال بروجرد است که مرغوب و نرم و لطیف بوده و تولید ایران می باشد.

از پارچه تترون در تولید مقنعه نیز استفاده می شود و بسیاری از تولیدکنندگان مقنعه تترون مقنعه تترون را به جای وال در بازار می فروشند.

همه مقنعه های تولید شده در غرفه حجاب نیک بزرگترین تولید کننده مقنعه های ساده و رسمی ساخته شده از پارچه وال بروجرد می باشد.

نمایش دیدگاهها(5)